iMobility Challenge a Barcelona
Nou comentari 0 comentaris
iMobility Challenge va presentar el 9 d'octubre a Barcelona els principals sistemes intel·ligents per a vehicles a legisladors, professionals de la indústria de l'automòbil i experts en mobilitat. Entre les tecnologies presentades destaca el sistema de frenada d’emergència autònoma (AEB).

La mobilitat del futur, a debat

La mobilitat del futur, a debat

L'acte va ser inaugurat per Sebastià Salvadó, president del RACC; Jean Todt, president de la FIA; Joaquim Forn, primer tinent d'alcalde de Barcelona; María Seguí, directora de la Direcció general de trànsit (DGT); Pere Torres, secretari d'empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya i Frank *Seidel, president del Grup Bosch a Espanya i Portugal.

Jean Todt (FIA): "Les tecnologies innovadores per a vehicles que s'han mostrat avui ofereixen el potencial per millorar la seguretat vial i per a una conducció més eficient. Estem davant l'inici d'una nova era en la mobilitat, la qual cosa ens portarà a una experiència de conducció més segura, ecològica i intel·ligent".

Sebastián Salvadó (RACC): "Hem analitzat a fons les dades, i el Sistema de Frenada d'Emergència Autònoma podria reduir la xifra anual de morts en les carreteres espanyoles en un 17%. Aquesta tecnologia és un dels avanços més significatius en matèria de seguretat dels vehicles des del cinturó de seguretat o el coixí de seguretat".

Resum de la jornada



Principals tecnologies presentades

Principals tecnologies presentades

- Frenada d'Emergència Autònoma (AEB)
Actua de dues formes: primer, ajuda a evitar els accidents identificant amb antelació les situacions crítiques i avisant al conductor; i segon, reduint la gravetat de les col·lisions que no poden evitar-se frenant el vehicle automàticament. A Espanya, el RACC estima que si tot el parc mòbil de turismes, furgonetes i camions lleugers tingués AEB, es podrien evitar 17,4 % de les víctimes mortals i reduir el 14,8% del nombre de ferits greus i el 24,5 % dels ferits lleus. Això equival a 331 morts menys, així com 1.547 ferits greus i 25.832 ferits lleus, amb un estalvi anual de 941 milions d'euros en costos derivats de l'accidentalitat.

- Control d'Estabilitat de Motocicletes (MSC)
Aquest sistema utilitza el Sistema Antibloqueig de Frens Combinat de la moto (C-ABS) i el Control de Tracció de la Motocicleta, per ajudar als motoristes a mantenir el control del vehicle.

- eCall
Sistema de trucada d'emergència que serà incorporat en tots els vehicles nous el 2017. Té el potencial de salvar 2.500 vides cada any a Europa, reduint el temps de resposta dels serveis de rescat en cas d'accident en un 50% en zones urbanes i en un 40% en zones rurals.